Voor zo lang ik mij kan herinneren heb ik een passie voor wijn. Maar naast deze passie ben ik ook een echte dancemuziek fan. Tijdens mijn diverse bezoekjes aan muziekfestivals kwam ik erachter dat wijn op festivals echt veel lekkerder en beter kan! Na wat marktonderzoek blijkt ik ben niet de enige…
De consumententrends geven aan dat wijn steeds meer in de belangstelling is komen te staan: de wijncursussen en – proeverijen die ik geef voor Winefields, het grootste wijnveilinghuis van Nederland, zijn populair en wijnbars zijn een blijvende aanwinst in de horeca gebleken. Echter ik heb ontdekt dat de wijnconsumptie in de horeca aan grote verschillen onderhevig is afhankelijk van de verscheidene horecakanalen. De minst populaire gelegenheden om wijn te drinken zijn festivals! Bijna de helft van de ondervraagden geeft aan hier nooit wijn te drinken, omdat ze het niet lekker vinden. Herkenbaar? Het ontbreekt het horecapersoneel vaak aan kennis over het product wijn.
Direct besloot ik dat ik het zelf moest gaan doen, mijn 2 passies verenigen.
Mijn klassieke Citroën HY bus uit 1974 is na maanden hard werken omgebouwd tot een mobiele champagne & wijnbus. Zijn authentieke uiterlijk plus de aroma’s van de heerlijkste champagne en wijnen zorgen voor de perfecte sfeer op elke party. Ik werk alleen met de beste wijnen in diverse prijssegmenten. Tijdens mijn jarenlange ervaring als restaurateur, interim sommelier, champagne ambassadrice, wijndocent en wijnschrijfster, heb ik de beste en voordeligste inkoopkanalen geselecteerd. Lekkere wijn voor op jullie festival hoeft niet heel veel duurder te zijn dan de ‘huiswijn’.
Naast het gegeven dat ik de kennis in huis heb is het zeker niet alleen educatie, maar ook entertainment. Ik heb veel ervaring met ‘wijntherapie’ en dat geeft voor wijnliefhebbers een extra beleving op jullie mooie festival. Zo heb ik naast Thuishaven hier ervaring mee op festivals als Landjuweel, All We Want, Shoeless, Nomads en het Veerplas festival (voorheen Edit).
Normaal gesproken spreek ik een afdracht van de omzet af, zodat het een WIN-WIN (of wijn-wijn) situatie is voor zowel de organisatie, de bezoekers (ik zie het ook als een service) en mijzelf. Vraag gerust een offerte op maat aan..
Share On